الأحد، 17 يونيو 2012

השיעים


השיעים 
אטימולוגיה 

השיעים מילה קרן של כמה חסידים לפעולה הפשוטה. במהלך ההיסטוריה האסלאמית היה השיעים מילים רבות של תנועות אסלאמיות, קבוצות כמו השיעים שיעי Muawiya אוסמן ואחרים, אבל את המילה לבדה השיעים עבור השיעים לציין Mtbaah. לפי השיעים, כי מקור השם הצהיר בראיון מוחמד אבן עבד אללה הנביא של האיסלאם בחייו שבו הוא התבקש עלי אבן אבי טאלב, הארץ הטובה ביותר השיב: «אתה Hiatk» ו ברומן זה השיעים מאמינים כי נטיית אינו מופיע לאחר מותו של מוחמד זה האיסלאם האמיתי, אשר הוקמה על ידי מוחמד. הוא מסופר זה חדית' בספרי החשבונות של כתות שיעים שונים וחלקם השיעה מקורות אחרים האסלאמית 

השיעים מאמינים כי ההטיה היא האיסלאם עצמו, אומצה על ידי השיעים את עצמם כאשר הם רואים כי העדה השיעית במקור לא הופיעה לאחר האיסלאם מאמינים כי האיסלאם עצמו. הם מאמינים כי מוסלמים חייבים להתקיים ו Ichia Ewala עלי בן אבי טאלב, כך ההטיה היא מעמודי התווך של האסלאם העלו אמיתי הנביא מוחמד עצמו לאורך כל החיים שלו, לפני מותו אושרה ביום Ghadeer Khum כאשר הכריז על מצב עלי אחריו. כמו כן מאמינים כי העדות אסלאמיים אחרים מפותחים והניח שנוסדה על ידי שליטים הסולטאנים ואחרים להתרחק האיסלאם, שרצה הנביא מוחמד במקור. כפי שמעיד הפסוק השיעים אצילי סורה מס '67 בפסוק (הו נביא נשלח אליך את ה' אלהיך מפני שלא לעשות את מה הסתכם את המסר שלו ואת אלוהים להגן עליך מפני העם כי אלוהים לא להנחות את העם לא מאמין), 
לדברי כמה היסטוריונים, כי את הזרע של השיעה החל לאחר מותו של הנביא מוחמד, שם פגש את חבריו של סיוע הסככה נבנתה לבחור יורש בהעדר פניהם של בני האשם אוהב של עלי אבן אבי טאלב ועבאס בן עבדול Muttalib, שהיו Ejehzan הנביא לקבורה במהלך פנטהאוס, על פי היסטוריונים, פנטהאוס נגמר בחירת אבו בכר בן אבי כליפה העגלה על ידי הסכמה של האסיפה בשעה פנטהאוז של מהגרים ותומכיהם. אחרי הסככה החלה קבוצה קטנה של חברים, כולל אבו Dhar Ghaffari, עמאר בן יאסר ו Miqdad בן עמר Zubayr אבן אל-לרחפן להיפגש בביתו של עלי בן אבי טאלב, מתמודד על הבחירה של אבו בכר הוא כמה חברים שיעים שרואים את הזכאות של עלי בן אבי טאלב הם חבריו הטובים ביותר את הכמות הגדולה ביותר. 
יש הסבורים כי אחר כך זה התפתח שלטונו של עות'מאן הח'ליף השלישי, שבו יש כמה פוליסות שבוצעו על ידי כמה עובדים הלבנט ומצרים, זעמו של הציבור והודיע ​​כמה מורדים עוזבים את עלי עותמאן והחל קורא למהפכה, עלי עותמאן, ועל אף העובדה כי עלי בן אבי טאלב עצמו ניסה אותם למהפכה וגם ניסה ומצד שני לספק עצות עות'מאן בן Affan להציל את יוקרתה של המדינה האסלאמית, אבל זה אוסמן נהרג בסופו של דבר בידי המורדים. ואז המוסלמים שלמים כדי להתלכד סביב עלי בן אבי טאלב, וביקש ממנו להשתלט על הח'ליפות. המחשבה כאן לוקח תפנית חדשה כאשר עלי בן אבי טאלב, הפך באופן רשמי השליט של האומה לגיטימי על ידי רוב האנשים. 
עם תחילת הסכסוך בינו לבין חבריו כמו טלהא ו Zubayr ו Muawiya, החלה להראות את טווח שיעים מדגיש עלי הם הבעלים של עלי בן אבי טאלב, תומכיו מאמינים סונים התומכים שלהם, אלא בעניינים של מדיניות [ציטטה הצורך], ואלה נתפסים השיעים כמאמינים להוביל עקרונית, ולחזור אליו מדעתי. אבל החלו להופיע בקבוצה המקבילה המכנה עצמו השיעים אוסמן הודיעו כי הם דורשים את דמו של עות'מאן נהרג נהרג האבולוציה שלהם לדחות שורה של עלי בן אבי טאלב, אשר האטה לדעתם כנקמה על עות'מאן. נוסף על השיעים אוסמן היה מועאוויה בן אבי סופיאן מצד אחד ואת אשתו עיישה הנביא, לעומת זאת, ולאחר קרבות כמו קרב הגמל קרב של שתי שורות הופעתה של מפלגה חדשה הם זרים, וכן בקרב Nahrawan. הריגתו של עלי בן אבי טאלב בידי זרים הוא אחד עבדול רחמן בן מ"ג חרב מורעל במהלך תפילת השחר במסגד כופה ואמר המפורסמת: "זכיתי אדון הכעבה" 
כרבלא 

 ערך מורחב קרב כרבלא 
קרב כרבלא מהווה ציון דרך חשוב באבולוציה של השיעה כטרגדיה של כרבלא ואת מות הקדושים של חוסיין, מדאיגה באופן טרגי דלקת ברגשות שיעים והפכו אותו לתוך שיטת האימוץ של המהפכה והצהרת על כוח סמל Shahydhm חוסיין המדוכאים. 
לאחר קרב כרבלא, חשב השיעי פנינו במובנים מסוימים למחשבה מהפכנית ופונה חוסיין אישית רואה מוסלמים שיעים הם סמל הגלות, מדוכאים, הם רואים אותם תמיד להשתמש בביטוי (כל יום העאשורא ועל כל כרבלא הארץ). 
שיעים כתות 



חלק האיסלאם הסדרה 
השיעים 


בית 
מוחמד עלי · · פטימה 
· חסן חוסיין 

אירועים היסטוריים 
התקרית האחרונה של המרפסת · Ghadeer 
Mazlomah זהרה · שריפת הבית 
הסתה הראשון · קרב הגמל 
· הקרב על Siffin הקרב Nahrawan 
בקבוצה · קרב כרבלא 

ימי הולדת ואירועים 
· 40 העאשורא 
יום הולדתו של הנביא הפסטיבל · בורן 

הערים הקדושות 
גרנד מסגד · מסגד הנביא מסגד אל אקצה · · · נג'ף, כרבלא 
זירת · הקודש הקדוש בסמארה 
Kadhimiya הקדושה קום · · Baqi 

Shi'ah 
Imami האיסמעילים · · זיידי 

שיחות 
מעלות הגזעים המודרניים של מצב המודרנית 
· שיחה Almpahlp בית המודרנית 
Modern בורן 

ספרים 
· · הקוראן הקוראן Mushaf פטימה ג'עפר עלי · · · · Sajadiyyah מפתחות ג'ינאן Nahj 

שיעים צפיות 
מחלוקת על האימאמים השיעים 
מהדי, שיעי 
ג'עפר בן מוחמד בן עלי אל עבאס · 
דמי אימאמים 


: שיעים כיתות ובתי ספר 
על פי היסטוריונים, השיעים השיעים לפצל קבוצות וקהילות הגיע היום הדרגתית ידוע מהם: 
עשרית Imami או 
 ערך מורחב השיעה 12 העשרונית 
הקהילה מאמינה 14 התריסריון מהם לשגות 12 אימאמים שאינו טועה לעולם, והם מאמינים כי מוחמד מהדי חסן עסכרי, בנו להם האימאם 12 צפוי, שהחמיץ את המראה המובטחת ולאחר מכן לחזור למלא הוגן Allerd. 
הקהילה התריסריון הגדולים שיעים קהילות מבחינת האוכלוסייה, כפי שנאמדה על ידי כ -85% של השיעים ומכילים איראן, עיראק אזרבייג'אן על יותר משני שלישים של השיעים התריסריון, וכמה הסונים והשיעים כדי להיות בגלל גזר הדין הצפווי (1,501 מ '- 1 736 מ'), כאשר איראן סוני הדוקטרינה של יותר מאלף שנים לא היו רק ארבע ערים השיעי זה הו ו Kashan ו Spokayev, ו, בעקבות הגעתו של איסמעיל הצפווי הכוח באיראן הודיעה על הטלת השיעה duodeno הדוקטרינה הרשמית של המדינה, «למרות הגעתו של הכוח השיעי לאורך ההיסטוריה האסלאמית (כלומר Kalaqramth ו Alobeidion ו Albohun ), עד שנת המאה 16, 1501 לספירה ואת הגעתו של שלטון הצפווי שהטילה הרשות הדוקטרינה השיעית של התריסריון ברמה של האימפריה, מה שהוביל לשינוי של העמים בפרס, אזרבייג'ן, והטורקים קצת להיות חסידי »הקהילה השיעית התריסריון. 
ג'עפר אל צאדק את תורת המשפט השיעית הפצת תלמידיו בעם וקיבל את הדגל על ​​ידיו, אלפי סטודנטים, שוקל את זה כוכבי האומה האסלאמית השיעית, Jaafarism שנקרא גם כן. 


חלק מן המקומות שבהם השיעים מרוכזים. 
[השיעים בעידן הנוכחי 

Twelvers הם הקהילה הגדולה ביותר, ואחריה האיסמעילים, זיידי, ו בפרופורציות קטנות. מספר השיעים בעולם בין 154 ל -200 מיליון בני אדם, 10% עד 13% מכלל המוסלמים בעולם. אלה החיים בין 116 לבין 147 ביבשת אסיה או שווה ערך של שלושה רבעים מכלל המוסלמים השיעים. והרבע הנותרים חיים בצפון אפריקה, ומספרם נע בין 36 ל -44 מיליון בני אדם. המרוכזת ביותר של השיעים - על 68%. 80% - בארבע מדינות, דהיינו איראן (66:70 מיליון דולר), פקיסטן, הודו, עיראק, ואנשים כמעט 25,000,000 שלהם יחד [12] 
[עריכה] זיידי 
לאחר מותו של חוסיין בן עלי, לאחר מותו של הבן שלו עלי Zainal Abidin, שהיה מרכזי שני בניו עלי זיד בן מוחמד אל באקר. 
את זייד בן עלי אומיה והוקף על ידי קהל של אנשים מן השיעים ואחרים, ומחייב גם הגדילה את נשימתו האחרונה, לאחר סיפור טרגי אינו שונה בהרבה מסיפורו של הסבא אל שלו חוסיין, לאחר מותו נפרדו כת של השיעים לא רואה האימאם מוחמד באקר, שהיה השיעים הם רואים את האימאם שלהם, גם בחייו של זייד ידעתי שזה Balsideh הקהילה ביחס זייד בן עלי ומגוונים קהילה זו ליד ימינו במשך כל השיעים היא ראתה Imamate לא מספקת עבור אדם מסוים, אבל Imamate הוא צאצאים למי עלי אבן אבי טאלב את תלמידים והוא אחד האימאמים יחיא בן זייד בן עלי, גם מוחמד עצמו יפה ואחרים. 
ג'עפרי תורת המשפט 
שמות של תורת המשפט ג'עפרי נובע ג'עפר בן מוחמד אל צאדק (AS) 6 האימאמים עליהם השלום, כך זה האימאם נוצרו תנאים מתאימים עבור הפצת חשב האיסלאם הנכון, כי Masrth לחולשה של השושלת האומיית וראשית המדינה העבאסית בשביל זה הוקם בית ספר להפצת שלום הבית המדע יהיה עליהם המדע של האיסלאם באמצעות מוסד של בית הספר המדעי ידע את שמו (של הספר האימאם סאדק) מתוכם יותר מ 4000 Mojtahd העולם. אנחנו אומרים שכל בתי הספר האסלאמיים של 4 מתוך הספר הזה, כי הוא מפורסם היה הראשון של בית הספר אבו הניפה והוא היה תלמיד בבית הספר של שלום אמיתי עליו ולא הוכחה שהוא (כלומר אבו Hanifah): (לא בשנתיים של נומן נספו) וידוע לשאר בתי הספר האסלאמיים נלקחו בית הספר אבו הניפה .... 
לוח השנה הדתי 



"ייצוג" הוא ריטואל הוא לייצג את מה שקרה העאשורא ועל מיוצג בקרב השיעים והוא מכיל את האירועים שהתרחשו באותו יום מלא העאשורא 
 ערך מורחב ימי השיעים התריסריון 
עיד אל פיטר, סוף הצום, שחל במהלך חודש הרמדאן חל ביום הראשון של שוואל. 
חג הקורבן, סוף העלייה לרגל למכה, מתחיל ביום 10 בדצמבר. 
החג כיום אמונים Ghadeer Khum Ghadeer על 18 של הטיעון על ידי השיעים מאמינים (הייתי בעליו של אותו אדוניו) והוא נקרא גם חג עיד לבין המדינה הגדולה ביותר. 
העאשורא, הזדמנות לזכור מות הקדושים של האימאם חוסיין בן עלי. העאשורא הוא יום עצוב השיעים והוא ממוקם ביום העשירי של מוחרם. 
יום השנה הארבעים הייסורים של ילדים ונשים הבית של האימאם חוסיין. לאחר הריגתו של חוסיין, בשבי כרבלא (במרכז עיראק) לדמשק (דמשק, סוריה). רבים מן הילדים (כולל ילדים של צאצאי הנביא מוחמד) מת מצמא וחום. ארבעים ממוקם על 20 סאפאר, 40 יום לאחר העאשורא. 
יום הולדתו של הנביא, את הולדת מוחמד בן עבדאללה, הקבוצה חוגגת סופי ב -12 במרץ Maady ממלכת ערב הסעודית, השיעים חגגו ב -17 במרץ, הנמצא עם תאריך הלידה של האימאם השישי, ג'עפר אל צאדק. הוא מ 12 מרס - 17 מרס יום אחדות עולמית. 
Sha'baan הוא תאריך הולדתו של האימאם חסן בן הטיעון. חגג על ידי השיעה עשרית ב -15 באוגוסט. שיעים רבים לצום ביום זה כדי להראות את הכרת התודה לאלוהים. 
מקומות קדושים 

 ערך מורחב: רשימת המקומות המקודשים למוסלמים השיעים 
בערים ומקדשים השיעים הקדוש של קברי אימאמים שהם הסכימו עם כת סונים בערים כמו מכה, מדינה וירושלים, ואלה המקומות הקדושים טיה ואת המסגד של הנביא למסגד אל אקצה, אך הם ייחודיים במקומות מקודשים Kodharhh ומקדשים של אימאמים Masomém וכמה מסגדים חשובים כגון: 
מדינה: היכל הגדול הנביא מוחמד אללה יברך אותו ואת בני משפחתו, ואת המקדש של האימאם חסן אל Mujtaba אבן מפקד נאמן עלי אבן אבי טאלב, ואת המקדש של האימאם עלי בן אל חוסיין האימאם מוחמד אל באקר ואת האימאם ג'עפר אל צאדק ((עליהם השלום)) עשוי למנוע את השיעים מפני התקרבות אלה להיפך, כדי הדוקטרינה של הסונים הקבוצה היא המקור העיקרי לחקיקה וממשל ב ממלכת ערב הסעודית. 
כרבלא: כרבלא, והם קוראים קודש קברו של חוסיין, הם המכונה K-Husseiniya, ואת היכל פאדל אבו מאזן. 
נג'ף: נג'ף בשם אשרף. 
כניסה: האימאם עלי בן מוסא Bhamrkd רידא פטימה היכל שאינו טועה לעולם, ואת מסגד Jmkran. 
Kadhimiya: שבו היכל האימאם מוסא בן ג'עפר (נכון), המכונה Eazem, בנו של האימאם ג'עפר בן מוחמד בן עלי בן אל חוסיין בן עלי בן אבי טאלב (AS) 
בסמארה: מקדש שבו אנשי צבא 2 Almlkabban עלי אל האדי בן מוחמד בן מוסא אל Kadhim ג'וואד ובנו חסן אל עסכרי (AS) 
אנשי דת שיעים 

 ערך מורחב: רשימת הפניות דת של מוסלמים שיעים 
עלי אל סיסתאני (1930 - ..) (אתר) 
סאדק אל חוסייני אל שירזי (1941 - ..) 
חוסיין ו Waheed Khorasani (1924 - ..) 
עלי חמינאי (1939 - ..) 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق